Sunday, February 21, 2010

hari yang menarik. :")

hari ni hari yang sangat menarik.
macam2 jadi hari ini.
hee.
mari mulakan dengan how i started this morning.
huhu.

pagi tadi.
alarm bunyi.
tapi saya tak bangun.
=.="
ye2.
saya tak subuh tadi.
=.="
memang serabut.
huu.

end up saya bangun pukul 10lebih.
huhu.
ok la gak kn.
hee.
semalam dh plan mahu ke KLIA.
plan dengan Kautsar.
huhu.

ok, plan itu sangatlah random.
sebab saya tidak terfikir langsung
akan menghantar sesiapa yang akan ke aussie.
huhu.
tapi, thanx to Facebook,
saya dapat tahu yang a few of my friends akan ke sana.
so, i was like, 'hey, no harm following them.hee.'
so, saya pergi juga.

i was planning to gerak from Sterling earlier.
but then, as mentioned above,
bangun lambat kan.nk buat macam mana.
ingatkan nak lepak2 umah kautsar, bley la study2 dket.
ececeh.huu~

akhirnya, saya menjejakkan kaki keluar dari Sterling
lebih kurang pukul 2.30.huhu.
lambat gile.
but, i was lucky.
as i walk past the guard post,
the T624 bus was approaching.
*yeayyy!! tak payah nak tunggu bas!! hoorayyyy!!*

i was worried for i don't have enough money for the cab fare.
huhu.i dun have small change at dat time,to be exact.

so, yeah.the journey went on smoothly.
saya tiba di KL Sentral pukul 3, and train ke Seremban tiba pukul 3.30.
*hoho.sempat study law gitu! negligence~~*

kautsar amik, then lepak sebentar di rumah kautsar.
around 5, kami gerak ke KLIA, and Alhamdulillah , selamat tiba di KLIA.

saya jumpa ramai orang hari ini di KLIA.
hehe.
saya jumpa gbo di car park.
i wasn't expecting to meet him today bcos i thought
dia sudah fly ke Canterbury.
so, it was worth it la saya ke KLIA today.
saya hantar Zan, Jennie, Gbo dan Husna!
ouh3! saya jumpa sarah,lester,fred,chaom,rembai,eyen,korn,ted,yun and the gang,kawan2 KDU saya, dan razi. =.="

and i was running here and there,
trying to catch up with my KDU friends, as well as my KYS friends.
not to mention my INTI friends, kami bersosial sekejap di penghujung chapter KLIA.
huhu.

so, hantar mereka.
peli saya tidak menangis.
huhu.mungkin sebab berkejar ke sana dan ke sini.
hee.
but, i am happy for them.
they have a new chapter in life now, and i have to wait for another few pages untill MY next chapter.
and i hope it would be an exciting chapter.
*fingers crossed*

selamat pergi kawan2,
dan selamat lah kamu semua pulang dengan kejayaan!
:)

ok3.
nak dijadikan drama,
*ooops!drama queen! ;P*

phone saya habis battery!!!!.
huhu.and i dun remember Kautsar's number.
panic3!!!
huhu.
but i was acting cool.
*cheywah.macam takde pape berlaku.padahal mungkin kene tido kt airport.huu*

terpaksa pinjam phone yun, tukar simcard.huhu.
tapi, yun tak tau cmne nak bukak sim contact.
=.="
so, kene la dive sikit ke dalam memori saya yang tersangatlah cetek itu.
and i managed to remember Zul's number.
i called her, and asked for Kautsar's number.
haha.
ok2.selesai gak la satu problem.
ha...
tu blom abes lagi.sabar3.there's more to come.stay with me. :)

kautsar cudnt tell me where should we meet,
then i suggested that we should meet kat car park jela
since memang nak balik pon kan.
but, tak taw park katne! =.="
yeah. i know.pathetic.
haha.
thanx to yun and the gang sebab stay with me tadi.
aww.i appreciate that.hee.
i was literally jumping when i saw Kautsar was waving her hands at me just now.hahaha.
fuhhh.lega.ingatkan kena ngorat abang biru kt airport tu tadi.haha.
ok.tamat drama 1.

so, kami pon memulakan perjalanan balik kami dengan menumpangkan razi,
(yang memang berada dalam kereta kautsar tadi.)
mengade betul razi ini. =.="
tumpang gi another floor jek pon. =.='
*takpe, bukan keta aku pon.orang menumpang.hee.*

Drama 2 bermula bila kami (saya dan kautsar)
RABUN!!
tidak3.saya bukanlah orang yang bercermin mata.
dan saya tidak punya masalah mata sebelum ini.
maybe rabun malam.
huhu.
so, nak dijadikan Drama #2,
kami tersalah lane, lalu menuju ke arah Shah Alam.
=.="
kami panic.
*tapi gelak cam haram.haha*

lalu, kami guna exit putrajaya, sebab Kautsar kata, abang dia pesan kalau sesat, cari KL,putrajaya, atau Kajang.
huhu
btw, Kautsar is from Bangi.huu
so, sebab sesat kan, kami pun merayau la kat putrajaya tu.
*amik kesempatan sightseeing.hee~*

hohhh.banyak benda kat putrajaya ni dh.dh lame gile tak pegi.huhu.
so, setelah satu jam setengah wandering around putrajaya, kami jumpa jalan pulang ke bangi.
huhu.

sehinggalah.......Drama #3!!!!!
razi called kautsar..
bertanyakan camera nya.
kautsar yang sedang bercakap di phone terus membelok ke simpang yang salah.
lalu......
KAMI SESAT SEMULA!!!!!!
=.="
drama betul malam ni.

nasib baik, alhamdulillah,
kami jumpa alamanda.
kautsar is familiar with alamanda, so, bile dah jumpa alamanda, kira dah jumpa jalan pulang daaa.
hee~
jalan tu scary ouh.gelap sungguh.

huhu.
begitulah drama3 lost saya tadi.



eh3..
nk pegi mana tu?
drama nk sampai ke rumah belum habis.huhu.

kautsar was offering me to stay over at her house,
but i refused,huhu.segan la dengan abang dia.
lagipon, her parents was not at home.
they are currently in UK, visiting Kautsar's sis.
so, she sent me to ktm UKM.
luckily, saya sempat catch the last train.
masa train tu sampai, i wasn't so sure that it is the right train.
sebab train tu tulis RAWANG.
saya mahu ke KL SENTRAL.
ok3saya tidak selalu naik ktm.mane la saya tau.=.="
so, saya tawakkal jela.
hentam jek.guna common sense.mane lagi train ni nak pegi kalau dier tak lalu KLsentral kan.
name pon KL sentral.huhu.
lupe nak mention, there's this guy from the ukm station gak.
and dia pon turun KL sentral gk.haha.lawak.
yang paling lawak, bila dh sampai KL sentra,
saya ingatkan dia dah balik ke mana ntah.
rupanya....
naik lrt yg sama ke Kelana Jaya.
=.="
haha.
ngekk betul.huhu.mamat tu pon dah pandang semacam je.huhu.
tapi dia dah hilang sesampai nya saya di KJ.huhu.
sampai di KJ, alhamdulillah masih ada taxi yang menunggu.
so, terus rembat cab yang ada.
and abang tu offer naik cab dier.
haha
abang ni lawak.
*not sure dia abang or adik.haha.but he looks mature*
konon cakap dia student gak.
ambik lesen memandu pesawat katanya.
bila tanya study kat mane, dia kata,
RAHSIA.
ngekk betul.
entah2, dekat MAS training kat depan tu jek.
part time job la kot ni.haha.
pastu flirt2 ngn saya pulak tu.
hahahhahahahahah..
lawak3.
yang paling tak tahan, masa lepas bayar the taxi fare,
dia tanya,
'ha, ni dah makan ke belum ni?'
hahahahahahahahahaha.
lawak la.dah pukul 11.45 malam, tanye cmtu???
gile lemmmooo..
hahaha.
saya jawab belum.and he asked me to makan.
then saya gelak jek.
*adekah? dah la orang balik tgh2 malam cmni.nk ajak makan plak?dh la tak kenal.=.="*
but he was kinda cute though.haha.
*control syhu.ko baru jek kne tinggal.jangan nak gatal3!ish!*

so, saya sampai di rumah sebelum jam 12.
*cheywah.ala2 cinderella! ;")*

terus buka komp.nak kongsi pengalaman hari ini.
yang sangat menarik.
macam2 saya rasa hari ini.
gembira, excited, serabut, takut...
haha.

sampai situ je cerita journey malam ini.

esok akan ada post lagi.
insya-Allah.
:)
good night peeps!

p/s: oh yun! saya rase sorang kawan anda dr inti td cute! *flirting smile* ngehhhhh. ;P

xoxo,
~yours truly~

1 comment: