Tuesday, August 24, 2010

pre departure

mmmmm.
setakat ni, blom nak berapa happy
sbb perasaan serabut tu
mmg sgt mendominasi perasaan.
*cheywahhh!haha*

bila apa yang diimpikan dah tercapai,
and bila peluang tu dah ada.
mula ada second thoughts,
mula nk ade cold feet.
hurmmmm.
syaitan agaknya.

frankly speaking,
mmg berat sangat hati nk tinggalkan malaysia.
hmmm.

mula fikir,
'betul ke ini jalan yang betul?'

takut.
takut dengan perubahan.
ye, memang tak bagus.
tapi itula yang saya rasakan.

maybe ada yang cakap tak bersyukur,
'dh dapat pegi tu, pegi jela'
tp, saya masih berkira2, jika pemergian saya ini
adakah akan menjadi orang yang lebih baik drpada sebelum ini?
ataupun yang lebih teruk?

orang kata,
optimistik la.
open up to new challenges.
hmm.
ye, mmg sy agak pessimistic.

dalam soal ni,
saya memang sudah sedia tahu
yang cabaran di sana memang luar biasa susahnya
cabaran yang di sini pon sudah terkial2 dibuatnya,

orang kata,
kalau kail panjang sejengkal,
lautan dalam jangan diduga.

dan kail yang ada sekarang...
mungkin sejengkal itulah yang mampu disediakan.
soalnya sekarang,
mampukah lautan dalam untuk diduga?

ye.
kecut perut.
itulah yang paling tepat saya kira.
ada dua kemungkinan.
1. jadi lebih baik
2. jadi makin teruk

rasionalnya,
kemungkinan pertama paling dihajati.
tp bagaimana dengan kemungkinan yang kedua?
atau,
kemungkinan yang ketiga: tidak berubah?
apa2 pun, saya memang sentiasa berdoa
untuk kemungkinan yang pertama.

pengaruh yang saya risaukan.
kawan2,keadaan sekeliling,
ye, pengaruh memang banyak,
tapi pengaruh dari diri sendiri itu
yang paling kuat
dan yang paling utama.
nafsu semata.

apa2 pun, takdir Allah yang paling cantik kan?
just embrace it, dengan redha Allah ta'ala.

xoxo,
~yours truly~

1 comment:

  1. oi shoe bulan puasa mane ade setan!
    hehe good luck! jgn menggatai lebih dengan tehpong. i'm watching! :P

    ReplyDelete