Tuesday, December 29, 2009

MOOD

saya seorang yang sangat moody.
mood saya fluctuates greatly.
bila saya happy, saya rasa bahagia sangat.
bila sedih, sedih sangat.
bila marah, marah sangat.
bila takut, takut sangat.
bila rasa nk bercakap, bercakap banyak sangat.

tapi..

selalunya mood2 tersebut ada jangka hayat yang sangat pendek.

contoh, bila saya rasa happy, memang saya rasa happy sangat, sampai rase mcm nk naik atas bangunan yang sangat tinggi and menjerit puas2.or melompat2 kegirangan.or menyanyi2 sorang tanpa pedulikan orang sekeliling yang sedang pandang 'budak ni gilo ke ape??'

saya sangat suka akan mood yang sebegitu rupa.tapi selalunya mood tu berubah cepat.mungkin tak berubah extreme sangat jadi bad mood, but maybe just turned to; a bit sour.

maybe sebab nature saya yang sangat mudah terpengaruh.
tak kisah la ape2 pengaruh pon.
music selalunya ada pengaruh yang sangat obvious kepada saya.
contohnya, walaupun sy ada dalam normal mood, that is takla happy sangat, and takla takde mood sangat; when my ears catch any slow, touching music,
i tend to get so touched that i could cry and cry and cry.
ye.saya memang sangat senang menangis.
dan saya juge sangat senang ketawa.
sangat senang senyum, tapi bile ade stimulus la. that is bile ade sumthin yg induce me to smile.
and even kadang2 saya sampai terlupa nak revert back that smiling expression to a normal one, hence orang sekeliling might have the wrong impression on me.
and kekadang, tanpa sebab saya senyum.
kekadang saya rase, dengan menyenyumkan diri anda (eh betul ke ayat aku nih? ah..gasakla) akan dengan sendiri mengubah mood anda menjadi lebih baik. walaupun saya tiada alasan yang munasabah untuk senyum.

contoh situasi macam ni.
saya baru dapat result, and the result turn up to be not that good. (nauzubillah)
mestila rasa sedih ye tak?
tapi saya akan senyum.
maybe sebab saya rasa, dengan senyum, takde la sedih tu kuat sangat.

hurm.maybe itu just mentaliti saya yang kalau senyum tu, maknenye happy.
well, at least that will cheer me up from the sad news. :)

and even though saya sedih macam mana pon, alhamdulillah saya masih mampu tersenyum setiap kali saya rasa sedih.
mungkin bunyi macam tipu diri sendiri, tapi saya rasa berbuat begitu macam sort of my moral support to myself. we are our own bestfriend.
ok
ayat itu maybe bunyi sangat selfish.but i think it's true.

and begitula contoh macam mane mood saya boleh fluctuate greatly.

macam mana nak tahu i'm in a bad mood or not?
ala..
agak2 kalau muka dah seposen jek tu, kire bad mood la kot?
or muke dh macam kene jeruk pekasam, kire bad mood ke?

ouh well. me myself dont really know how.

tapi yang pastinya, saya baru sahaja realize yang saya sangat moody.
sebab b4 ni, saya rasa yang sebalik nya.
ouh, people changed.

xoxo,
~yours truly~

No comments:

Post a Comment